הסיפור של כלמוביל

שורשיה של קבוצת כלמוביל החלו לצמוח בראשית המאה ה-20, בשנת 1906. כמו סיפורים רבים של חברות מיתולוגיות גם הסיפור של קבוצת כלמוביל התחיל באיש אחד בבית מלאכה צנוע. ב-1963 אירעה הפריצה העסקית המכוננת של החברה עם קבלת הזיכיון לייבוא מכוניות מרצדס, ואחריה קרו שתי התפתחויות משמעותיות נוספות: תחילת ייבוא של מיצובישי ב-1988 והשקת יונדאי בישראל ב-1994. השאר היסטוריה. קבוצת כלמוביל, יבואנית יונדאי, מרצדס, מיצובישי וסמארט, גאה לשתף אתכם באבני הדרך שסללו את דרכה לצמרת חברות הרכב וליבואנית הגדולה בישראל.

עם הפנים לעתיד

עם הפנים לעתיד

קבוצת כלמוביל, תשאר נאמנה ומחוייבת לקהל לקוחותיה בהווה ובעתיד. אנו ממשיכים לפתח פתרונות מתקדמים בסטנדרטים בין – לאומיים, להביא מובילות וחדשנות לענף הרכב בישראל ולהיות לאמת המידה בתחום התחבורה תוך חתירה מתמדת למצויינות למען לקוחותינו.

2015

2015 טיימליין

פוסט דוגמא לשנת 2015 טיימליין

2014

קינג לונג

2014 – יבוא אוטובוסים מחברת "קינג לונג"

קבוצת כלמוביל חתמה על הסכם יבוא והפצה של אוטובוסים ומיניבוסים איכותיים מתוצרת חברת "קינג לונג" הסינית. קינג לונג היא אחת משתי יצרניות האוטובוסים הגדולות בסין ואחת מהגדולות בעולם.

2010-2013

2013 – 25 שנה למיצובישי בישראל

מאז 1988 התבססו דגמי מיצובישי בישראל והפכו לאהובים ופופולאריים בזכות המערכות הטכנולוגיות החכמות, האבזור, השירות והאמינות. את חגיגות ה-25 חגגה מיצובישי בהשקת  הספייס סטאר– מכונית סופר-מיני קלה, עירונית וחסכונית.

2010-2013

2013 – מרצדס ישראל חוגגת יובל

מרצדס חגגה חמישים שנים לפעילותה בישראל מאז חתימתו של הסכם הזיכיון הראשון. במהלך השנים הללו ליוותה מרצדס את המדינה דרך שנות מיתון, מלחמות ומבצעים  וברגעים יפים ומרגשים. את חגיגות היובל ציינה מרצדס בהשקת הסדרה S Class החדשה – מכונית הפאר הטובה בעולם.

2010-2013

2011 – יונדאי מובילה את מכירות הרכב בישראל

2011 – יונדאי מובילה את מכירות הרכב בישראל

כלמוביל מוכיחה כי לסיסמה "ההצלחה השקטה", שנבחרה עבור יונדאי, יש כיסוי – ובגדול. כלמוביל הובילה את יונדאי, הרכב הקוריאני הפופולרי, האמין והחסכוני, למעמד שיאן מכירות הרכב בישראל בשנה זו. זוהי הפעם השנייה שכלמוביל מתברגת בצמרת טבלת מכירות הרכב לאחר שבשנות ה-90' כבר הייתה אחראית למהפך דומה של מיצובישי.

2010-2013

2011 – כלמוביל פתרונות מימון

כלמוביל רכשה את חלקה של דיימלר בחברת "דביס" ושמה של החברה שונה ל-"כלמוביל פתרונות מימון". כלמוביל פתרונות מימון היא חברת הפתרונות הפיננסיים לרכב הגדולה בישראל.

2000-2010

2008 - כלמוביל טרייד אין

2008 – כלמוביל טרייד אין

חברת כלמוביל הקימה למען לקוחותיה את "כלמוביל טרייד אין", כי לפי תפיסת העולם שלה כדאי ומומלץ לרכוש גם רכב יד שנייה אצל היבואן בתנאים הטובים ביותר, תוך שקיפות ומתן אחריות.

2000-2010

2007 - הטמעת מערכת ERP

2007 – הטמעת מערכת ERP

כלמוביל איחדה את כל המערכות הממוחשבות למערכת ERP אחת, ואיגדה במהלך חדשני את כל מערכות החברה – מכירות, שירות, אספקה וכספים – לכל המותגים והיחידות במקום אחד.

2000-2010

2006 – שיווק משאיות Fuso בישראל

2006 – שיווק משאיות Fuso בישראל

כלמוביל מקבלת מדיימלר העולמית את הזיכיון לייבוא המשאיות הקלות Fuso (מותג שהיה בעבר בבעלות מיצובישי ונושא עד היום את הלוגו שלה). הדגם הראשון ששיווקה כלמוביל היה Fuso Canter, משאיות להובלת משאות קלים שנחשבות לאחד מרכבי העבודה הטובים והפופולאריים ביותר.

2000-2010

2002 – כלמוביל מייבאת קונספט חדשני: סמארט

2002 – כלמוביל מייבאת קונספט חדשני: סמארט

כלמוביל משיקה בישראל רכב-קונספט חדשני מבית דיימלר בשם: "סמארט". כלמוביל היתה היבואנית הראשונה שזיהתה את הצורך הייחודי ברכב עירוני קטן ונוח, וכזה הוא סמארט: קונספט אורבני המשלב בין נוחות של רכב קטן (דו מושבי) לחיסכון בדלק, ניידות ברחובות העירוניים הצפופים, חניה בכל מקום ותדמית אופנתית.

1990-2000

2000 – השקת חברת המימון "דביס" של דיימלר וכלמוביל

2000 – השקת חברת המימון "דביס" של דיימלר וכלמוביל

כלמוביל נענתה לצורך, שזיהתה אצל הלקוחות, במתן פתרונות מימון בעת רכישת רכב, ויחד עם חברת דיימלר העולמית היא הקימה את חברת "דיימלר שירותי מימון". החברה המשותפת החלה לפעול תחת השם "דביס". היתה זו הפעם הראשונה שבה יצרן רכב שיתף פעולה עם יבואן מקומי בנושא המימון.

1990-2000

1995 – השקת מיצובישי פאג'רו, הג'יפ המשפחתי הראשון

1995 – השקת מיצובישי פאג'רו, הג'יפ המשפחתי הראשון

כלמוביל השיקה את מיצובישי פאג'רו, הג'יפ המשפחתי הראשון, ששינה את תפיסת הצרכן הישראלי לגבי רכב שטח. הפאג'רו הפך ללהיט מכירות, ומאז מקובל לחשוב על ג'יפ גם כעל רכב משפחתי.

1990-2000

1994 - השקת יונדאי בישראל

1994 – השקת יונדאי בישראל

בתחילת שנות ה-90' התנהלה תחרות עזה בין יבואני הרכב על קבלת זיכיונות רכב מקוריאה. ד"ר שמואל חרל"פ הצליח לגבור על המתחרים ולהשיג את הזיכיון לשיווק המותג יונדאי בישראל.

1990-2000

1992- מיצובישי הרכב הנמכר בישראל

ארבע שנים לאחר שהושק בישראל הצליח המותג מיצובישי לערער את מעמדו של סובארו כרכב הפופולרי בישראל ועקף אותו בטבלת המכירות השנתית. המהפך הושלם: מותג הרכב מיצובישי הוכתר כשיאן המכירות לשנת 1992.

1990-2000

1991 – השקת כלמוביל ביטוח

1991 – השקת כלמוביל ביטוח

כלמוביל הקימה את סוכנות לביטוח רכב "כלמוביל ביטוח", המספקת מגוון פתרונות ושירותי ביטוח ללקוחות שרכשו כלי רכב המיובאים על-ידי החברה.

1980-1990

1988 – קבלת זיכיון לייבוא מיצובישי

1988 – קבלת זיכיון לייבוא מיצובישי

ד"ר שמואל חרל"פ, בנו של עמיחי חרל"פ, זיהה בתחילת שנות ה-80' הזדמנות לייבא מותג רכב עממי שיתחרה בסובארו, ששלט בשוק הרכב הפרטי ללא עוררין עם 40% נתח שוק. חרף הקשיים וההתנגדויות לייבוא מותג נוסף לישראל, ב- 1988 החלה כלמוביל לייבא את המותג היפני מיצובישי. מיצובישי זכה להצלחה אדירה, כיוון שהצרכן הישראלי
נהנה מהתחרות ורכש בהמוניו את הרכב החדש בעל האבזור והחידושים שטרם נראו בארץ.

1970-1980

1973 – כלמוביל מתגייסת לסייע במלחמת יום הכיפורים

1973 – כלמוביל מתגייסת לסייע במלחמת יום הכיפורים

עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים התברר כי צה"ל נתון במחסור קשה של משאיות וכלי רכב להובלה ולתמיכה במערך הלוחם. עמיחי חרל"פ למד על המצוקה והתגייס לסייע: הוא נסע בבהילות לגרמניה וביקש מההנהלה של חברת מרצדס לשלוח לישראל כל משאית שניתן לשווק באופן מיידי. במרצדס נרתמו למאמץ, אספו בצעד חריג את כל מלאי המשאיות
שהיה קיים באותה עת במחסני החברה מכל רחבי אירופה, ושלחו אותו לישראל. במשלוח החירום הגיעו 1,625 משאיות שהוכשרו מיד להעברת תחמושת, אספקה וציוד לחיילי צה"ל.

1970-1980

Imports_buses_timeline

1972 – יבוא אוטובוסים

מאמצע שנות השישים ייבא כלמוביל אוטובוסים של חברת מרצדס. האוטובוסים הראשונים יובאו עבור המועצות האזוריות, ולאחר מכן נקנו גם למטרות תחבורה ציבורית ותיירות.

1960-1970

1970 – גאווה ישראלית: מונית מרצדס 7 מקומות

1970 – גאווה ישראלית: מונית מרצדס 7 מקומות Copy

הארץ גדלה והתפתחה ועמה צורכי הישראלים בתחבורה בין-עירונית מגוונת. עמיחי חרל"פ, שכבר ייבא ממרצדס מוניות ואוטובוסים, יזם בניית דגם ייעודי חדש למוניות מרצדס – בעל 7 מקומות ישיבה (בנוסף על הנהג) במקום 4 בלבד במונית או במכונית רגילה. חרל"פ שרטט מפרט לדגם מרצדס שלמעשה נחצה לשניים ובמרכזו נוסף מושב ל-3 נוסעים
נוספים. דגם המונית בעל 7 המקומות זכה למכירות שיא של 2000 מכוניות. ההצלחה המסחררת של המוניות החדשות לא נעלמה גם מעיני מרצדס העולמית, שאימצה את ההמצאה ושיווקה את הדגם ברחבי העולם. הדגם הראשון נקרא דגם 200, ולאחריו הוציאה מרצדס דגמים משופרים 220, 240, 300 ועוד.

1960-1970

1965 - כניסת היונימוג לישראל

1965 – כניסת היונימוג לישראל

במדינת ישראל המתפתחת צמח צורך נוסף בקרב חקלאים, קבלנים ואנשי שטח – רכב עביר ואמין למגוון עבודות בדרכים לא סלולות. יונימוג של מרצדס ענה על הצורך בדיוק: רכב שטח 4X4, עביר בכל תנאי שטח וניתן להרכיב עליו חלקים לעבודות שונות: לחקלאות, לעבודות עפר או לעבודה במכרות. עמיחי חרל"פ התחיל לייבא את היונימוג
בשנת 1965. העסקה הראשונה נעשתה עם מכרות הנחושת בתמנע, ולאחר מכן הפך היונימוג ללהיט בקיבוצים, במושבים ובאתרי עבודה שונים. היונימוג שימש עוד לפיזור מלח, לפינוי שלגים בחטיבת החרמון ולכיבוי שרפות ביערות בשירות קק"ל.

1960-1970

1963 - יבוא רכבים פרטיים ומסחריים של מרצדס

1963 – יבוא רכבים פרטיים ומסחריים של מרצדס

בתחילת הקשר עם מרצדס ייבאה כלמוביל לישראל משאיות כבדות מתוצרתה עבור סולל בונה וחברות הובלה שונות. בהמשך זיהה עמיחי חרל"פ צורך של מאפיות הלחם ברכב סגור וגדול יותר מהמשאית הזעירה גוגומוביל, והרחיב את ייבוא טנדר ה"כל-מוביל" גם לרכב מסחרי סגור למטרות הפצה.

1960-1970

1963 - השם כלמוביל

1963 – השם כלמוביל

בתחילת שנות ה-60 נוצר הקשר בין עמיחי חרל"פ לחברת מרצדס-בנץ שעסק בייבוא כלי הרכב שלה לישראל. השם "כלמוביל", שמלווה אותנו מ- 1963 ועד היום, נולד מתוך בקשה של מרצדס לפתוח חברה נפרדת עבור ייבוא כלי הרכב שלה לישראל. השם "כלמוביל" נבחר על שם הטנדר שפותח בארץ בשנות החמישים. לימים, החלה החברה לייבא
גם את המותגים מיצובישי ויונדאי.

1950-1960

1958 - גוגומוביל

1958 – גוגומוביל

חברת "י. מילר מהנדסים" נענתה לצורך הולך וגובר של סוחרים ובעלי מלאכה ברכב תובלה קטן וזול ופיתחה את המשאית הזעירה "גוגומוביל", טנדר "כל-מוביל" (כלומר, מוביל הכל) אשר שימש לחלוקת נפט וסחורות אחרות. חברת "הארגז" ייצרה את תא הנהג בישראל, בעוד שהמנוע, מערכת ההיגוי והבלמים יובאו מחו"ל. הגוגומוביל אף יוצאה לטורקיה,
יוון, קפריסין, מדינות אפריקה והמזרח הרחוק.

1950-1960

1952 – נכנסים לעולם הרכב: יבוא ראשון של משאיות סקניה

1952 – נכנסים לעולם הרכב: יבוא ראשון של משאיות סקניה

ב- 1952 השיג עמיחי חרל"פ עבור החברה את הזיכיון לייבא משאיות "סקניה" משוודיה לישראל. משאיות סקניה זכו להצלחה רבה והפכו למובילות שוק המשאיות בישראל.

1910-1950

1936 - מבית מלאכה לתשלובת עסקית

1936 – מבית מלאכה לתשלובת עסקית

מבית מלאכה לייצור ותיקון מכונות התפתח מפעל צנוע, שהפך לתשלובת עסקית בעלת שלוחות בענפי תעשייה רבים, כולל יבוא מוצרים רבים מאירופה. חברת "י. מילר מהנדסים" ייבאה מנועים, מכונות שונות ומיסבים של SKF ואפילו בתי עץ שוודיים. בבעלות החברה היו גם מפעלי חמצן ובית חרושת לקרח.

1900-1910

1906 – כך נוסדה כלמוביל: הכל התחיל בעסק למכונות חקלאיות

1906 – כך נוסדה כלמוביל: הכל התחיל בעסק למכונות חקלאיות

חברת "מילר ושות' חב' להנדסה בע"מ" הוקמה ב-1906 בידי נחום מילר, שעלה לישראל בסוף המאה ה-19 והקים לפרנסת משפחתו עסק למכונות חקלאיות. בנו יוסף מילר פיתח את העסק לחברה לתיקון ולייבוא מכונות שונות ושינה את שמה ל"י. מילר מהנדסים". לימים, עמיחי חרל"פ, חתנו של יוסף, רכש ממנו את חלקו בחברה וייסד את חברת
"כלמוביל".

בתמונה: יוסף מילר (מימין) בבית המלאכה הראשון של נחום מילר ובניו, חיפה, בשנות ה-20 של המאה הקודמת.