מה עושים במקרה של תאונה?

התנהלות נכונה אחרי תאונה: מה עושים במקרה של תאונה עם ובלי נפגעים?

התנהגות נכונה במקרה של תאונה עשויה למנוע נפגעים ונזקים נוספים, לסייע למשטרה לטפל בחקירת התאונה ולהקל עליכם את הטיפול בתביעה מול חברות הביטוח. עשה ואל תעשה במקרה של תאונת דרכים, עם נפגעים ובלי נפגעים

מאת: צוות כלמוביל

מה עושים במקרה של תאונה

אף פעם אי אפשר להיות מוכנים באמת לתאונת דרכים. יחד עם זאת להתנהלות נכונה אחרי תאונה יש השפעה מרחיקת לכת. הנה כמה כללים שכדאי לזכור:

מה לעשות אחרי תאונה ללא נפגעים

  • יש לפנות את הכביש בהקדם כדי לא להפריע לתנועה ולמנוע פגיעה נוספת.
  • אם ניתן, הציבו את הרכב במיקום בטוח. צאו מהרכב רק לאחר שבדקתם שאין סיכון ביציאה מהרכב.
  • לפני שאתם יוצאים לבשו את האפוד הזוהר, שעפ"י חוק אמור להימצא בתוך הרכב ובהישג יד. לבישת אפוד זוהר היא חובה על פי חוק בכבישים בין עירוניים, ומומלצת גם בכבישים עירוניים. אם התאונה התרחשה במקום שעשוי להפריע לתנועה ולסכן אתכם ביציאה מן הרכב, הקפידו על מיקום בטוח, ורק לאחר מכן צאו לראות מה הנזק.
  • הציבו משולש אזהרה. הניחו את משולש האזהרה במרחק של 100-50 מטרים ממקום התאונה, כדי לאפשר לנהגים החולפים זמן תגובה סביר.
  • אם התאונה התרחשה בלילה, הדליקו את אורות הרכב והיזהרו מסינוור הנהגים.
  • לאחר נקיטת כל אמצעי הזהירות, החליפו פרטים עם הנהגים המעורבים ועם עדים, ודווחו לחברת הביטוח שלכם.

מה עושים אחרי תאונה עם נפגעים

  • ראשית יש להזעיק את מד"א והמשטרה ולספק להם פרטים מדויקים ככל האפשר על המיקום, מספר הנפגעים ומצבם.

אין להזיז נפגעים ממקומם אם אינם יכולים לזוז בעצמם – כל תזוזה עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך במקרה של פגיעה בעמוד השדרה. לכן, אם לא נשקפת סכנה מיידית לחייהם כתוצאהמשריפה או דליפת דלק, יש להשאיר אותם במקומם עד בוא כוחות ההצלה.

 

המדריך אינו מהווה ייעוץ רשמי והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש באתר


מילון מונחי רכב שכדאי להכיר

למילון המלא
בלימת מנוע
בלימת מנוע מאפשרת להאט את הרכב תוך שימוש בכוח מנוע בלבד. האטת הרכב באמצעות מערכת בלימת המנוע מונעת שימוש מוגבר בבלמים. המערכת נכנסת לפעולה כאשר משחררים את דוושת הגז ומשלבים הילוך נמוך. בלימה זו נחשבת לאפקטיבית יותר ברכבים ידניים ונהגי המרוצים נוהגים להשתמש בה רבות. המערכת נמצאת גם במגוון רכבי שטח לבלימת הרכב בירידה במדרונים תלולים. בדגמי המשאיות נעשה שימוש משוכלל יותר לטובת בלימת הרכב ע"י סגירה חלקית של מערכת הפליטה, ובכך נוצרת התנגדות לתנועת המנוע.
זווית גלגול
כשהרכב נמצא בסיבוב, חוקי הפיזיקה מאלצים אותו לנטות על צדו. רמת הנטייה נקראת זווית גלגול וככל שהנטייה חזקה יותר זווית הגלגול גדולה יותר. רכבים בעלי מתלים רכים בבסיסם וכאלה שלוקים בכיול שלדה פחות מוצלח יטו לזווית גלגול גדולה יותר. רכבים קשיחים וספורטיביים יותר אמנם יהיו פחות נוחים אבל גם יתגאו בזוויות גלגול שטוחות יותר.
גיר רובוטי
למעשה מדובר בתיבת הילוכים ידנית המצוידת במצמד אוטומטי ומערכת "רובוטית" שמחליפה את ההילוכים בפועל. כלומר מבחינת הנהג אין צורך להחליף הילוכים, אולם זוהי בכל זאת מערכת ידנית בבסיסה לכן היא מצריכה מעורבות של הנהג על מנת לשמור על נסיעה חלקה ונעימה. לצורך כך רצוי שהנהג ירפה מהלחץ על דוושת התאוצה עם כל החלפת הילוך, ממש כמו בנהיגה בגיר ידני רק ללא הצורך ללחוץ על המצמד. בגיר רובוטי ניתן גם להחליף את ההילוכים באופן ידני בעזרת ידית ההילוכים (בדומה לתפעול טיפטרוניק – פרטים בהמשך) או בעזרת פקדים משני צדי ההגה.
HardTop-רכב עם גג קשיח
יש מגוון גגות רכב וכאשר מחליטים על רכישת רכב עם גג נפתח ניתן לבחור בין רכב עם גג קשיח HardTop לגג קשיח נפתח או גג מבד רך Soft top. רכב עם גג קשיח מתקפל מאפשר ליהנות מכל היתרונות של רכב עם גג חזק והפיכתו בתוך מספר שניות לרכב עם גג פתוח המאפשר ליהנות מהאוויר הפתוח. גג קשיח נועד להעניק ביטחון רב כנגד נזקים העלולים להגרם לגג מבד רך כמו ברזנט או סוג אחר.