חלקי חילוף למשאיות

לפני שקונים חלקי חילוף למשאיות, כדאי לבדוק שהם מקוריים

זמינות ועלות של חלקי חילוף הן בין השיקולים המרכזיים בבחירת משאית. למה חשוב לבחור חלפים מקוריים? איך מזהים חלפים לא מקוריים? דברים שחשוב לדעת על חלקי חילוף למשאיות

מאת: צוות כלמוביל

חלקי חילוף למשאיות

משאיות עובדות קשה ונוטות לסבול מבלאי גבוה יחסית וצורך מתמיד ברכישת חלקי חילוף למשאיות. כל בעל משאית או צי משאיות מכיר את הצורך הדחוף בתיקון מהיר של הרכב כאשר חלה תקלה כלשהי – משאית היא כלי עבודה חיוני שהשבתתו כרוכה באובדן הכנסה.

סוגי החלפים למשאיות

פעמים רבות נדרשות משאיות, כמו מכוניות פרטיות, לחלפים. חלקי חילוף למשאיות כוללים חלקי חשמל, מראות, פנסים, מגבים, חלקי מנוע, חלקי פרונט, חלקי פח, בלמים, חלקי גומי, מסננים, משאבות ועוד.
הדילמה האם להעדיף חלקי חילוף מקוריים, או להסתפק בחלקי חילוף משופצים או חלקי חילוף תואמים, מוכרת היטב לבעלי עסקים המחזיקים במשאיות. העלות של חלקי חילוף מקוריים גבוהה מזו של חלקי חילוף משופצים או תואמים.

היתרונות החשובים של חלפים מקוריים

ההעדפה של חלפים מקוריים משמעותה פעמים רבות נהיגה בטוחה יותר. משאית הואכלי רכב שנמצא בשימוש רב ובתנאים קיצוניים, ולכן יש חשיבות מוגברת לערנות בנושא הבטיחות, הן של הנוהגים בה והן של כלי רכב אחרים, שעלולים להיפגע כתוצאה מתאונות הנגרמות על ידי נהיגה במשאית לא בטיחותית.

איך לזהות חלפים לא מקוריים?

חלקי חילוף למשאיות משופצים הם פעמים רבות חלקי חילוף שנלקחו מכלי רכב אחרים שהורדו מהכביש ועברו תהליך של שיפוץ, ואיכותם מוטלת בספק.
חלקי חילוף תואמים (או בשמם המקוצר OEM) הם חלקי חילוף שאינם מיוצרים על ידי היצרן עצמו אלא על ידי יצרני משנה חיצוניים – חלק מקבלים את אישור היצרן וחלק לא, לכן גם כאן מומלץ לא לקחת סיכון ולהעדיף את חלקי החילוף המקוריים.

חשוב להשקיע בחלקי חילוף למשאיות מקוריים אשר מקורם ידוע ויש עליהם אחריות, לא רק מטעמי בטיחות אלא גם מטעמים של טיפול ואחזקה של הרכב באופן שוטף, שיפור בביצועי ברכב והארכת חייו כמו גם שמירה על ערך הרכב.

המדריך אינו מהווה ייעוץ רשמי והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש באתר


מילון מונחי רכב שכדאי להכיר

למילון המלא
בלימת מנוע
בלימת מנוע מאפשרת להאט את הרכב תוך שימוש בכוח מנוע בלבד. האטת הרכב באמצעות מערכת בלימת המנוע מונעת שימוש מוגבר בבלמים. המערכת נכנסת לפעולה כאשר משחררים את דוושת הגז ומשלבים הילוך נמוך. בלימה זו נחשבת לאפקטיבית יותר ברכבים ידניים ונהגי המרוצים נוהגים להשתמש בה רבות. המערכת נמצאת גם במגוון רכבי שטח לבלימת הרכב בירידה במדרונים תלולים. בדגמי המשאיות נעשה שימוש משוכלל יותר לטובת בלימת הרכב ע"י סגירה חלקית של מערכת הפליטה, ובכך נוצרת התנגדות לתנועת המנוע.
זווית גלגול
כשהרכב נמצא בסיבוב, חוקי הפיזיקה מאלצים אותו לנטות על צדו. רמת הנטייה נקראת זווית גלגול וככל שהנטייה חזקה יותר זווית הגלגול גדולה יותר. רכבים בעלי מתלים רכים בבסיסם וכאלה שלוקים בכיול שלדה פחות מוצלח יטו לזווית גלגול גדולה יותר. רכבים קשיחים וספורטיביים יותר אמנם יהיו פחות נוחים אבל גם יתגאו בזוויות גלגול שטוחות יותר.
גיר רובוטי
למעשה מדובר בתיבת הילוכים ידנית המצוידת במצמד אוטומטי ומערכת "רובוטית" שמחליפה את ההילוכים בפועל. כלומר מבחינת הנהג אין צורך להחליף הילוכים, אולם זוהי בכל זאת מערכת ידנית בבסיסה לכן היא מצריכה מעורבות של הנהג על מנת לשמור על נסיעה חלקה ונעימה. לצורך כך רצוי שהנהג ירפה מהלחץ על דוושת התאוצה עם כל החלפת הילוך, ממש כמו בנהיגה בגיר ידני רק ללא הצורך ללחוץ על המצמד. בגיר רובוטי ניתן גם להחליף את ההילוכים באופן ידני בעזרת ידית ההילוכים (בדומה לתפעול טיפטרוניק – פרטים בהמשך) או בעזרת פקדים משני צדי ההגה.
HardTop-רכב עם גג קשיח
יש מגוון גגות רכב וכאשר מחליטים על רכישת רכב עם גג נפתח ניתן לבחור בין רכב עם גג קשיח HardTop לגג קשיח נפתח או גג מבד רך Soft top. רכב עם גג קשיח מתקפל מאפשר ליהנות מכל היתרונות של רכב עם גג חזק והפיכתו בתוך מספר שניות לרכב עם גג פתוח המאפשר ליהנות מהאוויר הפתוח. גג קשיח נועד להעניק ביטחון רב כנגד נזקים העלולים להגרם לגג מבד רך כמו ברזנט או סוג אחר.