צמיגים

שיתוף    שיתוף
אינדקס א'-ב'
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

צמיגים

לשמירה על צמיגי הרכב חשיבות בטיחותית רבה, כיוון שהם אלה הבאים במגע עם הכביש ונושאים בכל עומס המשקל והמהירות של המכונית. צמיג שחוק או לא מתאים לדגם הרכב עשוי לגרום לתאונה, כמו גם צמיגים שבהם לחץ האוויר נמוך מדי והם פוגעים ביציבות על הכביש. בדיקת תקינות הצמיגים נעשית בדרך כלל לקראת החורף, אז הכבישים רטובים מהגשם ותנאי הנהיגה קשים יותר, אך מומלץ להקפיד על לחץ אוויר תקין בצמיג ותחזוקה שוטפת לאורך כל השנה. אורך חיי צמיג הוא כ-4 שנים בממוצע, תלוי בקילומטראז' ובסגנון הנהיגה, ובכל מקרה מומלץ להחליף צמיגים כל 50-60 אלף קילומטר שעבר הרכב. בהזדמנות זו כדאי לבדוק גם את תקינותם של בולמי הזעזועים, כי בולם זעזועים שחוק משפיע מיידית על תקינות הצמיגים כמו גם על חלקים מכניים נוספים. כאשר מחליפים צמיגים יש לוודא שהם תואמים את דגם הרכב, ורצוי שכל הארבעה יהיו מאותו יצרן ודגם – או לכל הפחות כל זוג (קדמי ואחורי), יהיו מייצור זהה.

צמיג לרכב מורכב משלושה חלקים עיקריים:

? סוליה – החלק העיקרי הבא במגע עם הכביש, שכבת גומי שבה חריצים וזיזים פנימיים, שנועדה לשפר אחיזת כביש ולהפחית את עוצמת החיכוך והחום כתוצאה מהנסיעה.

? דופן – שלד הצמיג, העשוי אף הוא שכבות של גומי, התומך במבנה הצמיג. על הדופן מוטבעים בדרך כלל גם נתונים חשובים לצרכן כמו מידות ומועד הייצור (רצוי לבחור צמיגים בעלי מועד ייצור קרוב ככל הניתן למועד הרכישה), וכן נתונים נוספים כמו עומס מירבי, לחץ אוויר מומלץ ועוד.

? עקב – אזור החיבור בין הצמיג לחישוק הגלגל (ג'אנט), כאשר הקצה הפנימי של הצמיג "מולבש" על החישוק. חלק זה עשוי כחגורה קשיחה, השזורה חוטי פלדה ומותאמת לעומס שהצמיג צפוי לשאת.

מונחים בתחום