מבחני ריסוק רכב

שיתוף    שיתוף
אינדקס א'-ב'
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

מבחני ריסוק רכב

מבחני ריסוק (Euro-NCAP New Car Assessment Program): אגוד הכולל ומוסכם על גופים כגון; ארגון הצרכנים באירופה, משרדי תחבורה אירופאים, האיחוד האירופאי וה-FIA (פדרציה בינלאומית לרכב). הארגון פיתח קריטריונים לביצוע מבחני ריסוק אחידים, כך שיהיה ניתן להשוות בין ביצועי הבטיחות של כלי הרכב מהמותגים השונים.

תוצאת הבדיקה ניתנת בכוכבים, כאשר התוצאה הגבוהה ביותר הינה 5 כוכבי בטיחות. חשוב לדעת שמעת לעת נעשה ריענון לנתונים הנדרשים להשגת תוצאות טובות יותר. לדוגמא: רכב שלפני 10 שנים זכה ל-5 כוכבים, לא בהכרח שישיג 5 כוכבים גם בתנאים הקיימים בהווה.

המבחנים כוללים:

ריסוק חזית במהירות של 64 קמ"ש.
ריסוק צד במהירות של 50 קמ"ש
ריסוק צד נקודתי במהירות של 29 קמ"ש
הגנה על הולכי רגל במהירות של 40 קמ"ש
המבחנים נעשים ע"י שימוש בדגמים המסופקים ע"י יצרני הרכב, כאשר ברכבים ממוקמות בובות וחיישנים באמצעותם ניתן להעריך את מידת הנזק ולהעניק כוכבי בטיחות בהתאם.

מבחנים נוספים שנעשים כוללים: הגנה על ילדים, צליפת שוט ומבחן ליעילות מערכת בקרת האחיזה (ESP).

Crash

 

מונחים בתחום