הידעת?
כל הפתרונות לעולם הרכב נמצאים במקום אחד: בקבוצת כלמוביל תוכל למצוא רכב חדש וטרייד אין, מרכזי שירות, מסלולי מימון משתלמים וביטוח

אם נכנסתם לעמוד זה כדי לדלות עובדות יבשות על כלמוביל, דלגו מעט למטה ותמצאו שם את כל המידע המעניין. אם נכנסתם כדי להכיר את כלמוביל באמת, אנחנו רוצים לספר לכם סיפור. סיפור אחד מני רבים, שמבטא אולי טוב מכל את הרוח האנושית מאחורי כלמוביל.
השנה 1973. מלחמת יום הכיפורים פורצת בהפתעה גמורה ומוצאת את צה"ל בלתי מוכן הן בקו המוצבים בחזית והן במחסני החירום בעורף. אחד המחסורים הקריטיים הוא מחסור במשאיות וברכבי הובלה המקשה מאד על המאמצים להחיש תגבורות ואספקה לכוחות הלוחמים בחזית.
עמיחי חרל"פ, שעמד באותם ימים בראש קבוצת כלמוביל, שמע על המצוקה והתגייס מיד לנסות ולסייע. הוא נוסע בבהילות לגרמניה ומתייצב במשרדי ההנהלה של חברת מרצדס עם בקשה חריגה בפיו: "אנא שלחו לישראל את כל מלאי המשאיות שברשותכם באופן מיידי!"
הבקשה מוצאת את הנהלת מרצדס המומה: "הזכיין מהשוק הישראלי הקטן מבקש שנדחה מסירת משאיות ללקוחות ותיקים וגדולים ושנעביר אליו מיידית את כל מלאי המשאיות?!" אבל עבור הנהלת מרצדס עמיחי חרל"פ איננו עוד זכיין. הם הכירו אותו היטב כבר 10 שנים מאז זכה בזיכיון לייבא את מכוניות המרצדס לישראל. במהלך השנים האלה הוא הצליח לבנות מוניטין כזכיין מוביל, בעל יוזמה וחזון: מספר שנים קודם לכן הפתיע אותם חרל"פ כאשר יזם ותכנן דגם ייעדוי למונית מרצדס בעל 7 מושבים, שפותח בכלמוביל בישראל. הדגם הצליח מאוד, אומץ על ידי הנהלת מרצדס ונמכר בכל רחבי העולם.
ההערכה הגדולה והאמון המלא שהנהלת מרצדס רחשה לכלמוביל ולעומד בראשה הוכיחו את עצמם. מרצדס החליטה להיענות לבקשה החריגה, ובצעד יוצא דופן אספה את כל מלאי המשאיות שהיה במחסני החברה בכל רחבי אירופה, ושלחה אותו באופן מיידי לישראל. 1,625 משאיות הגיעו לארץ במשלוח החירום ונכנסו מייד לשירות צה"ל לצורך העברת תחמושת, אספקה, וציוד לכוחות הלוחמים.