מבחני ריסוק רכב קובעים את רמת הבטיחות
כוכבי הבטיחות של כל רכב נקבעים באמצעות מבחני ריסוק רכב. המדד הקובע הוא Euro NCAP
מבחן ריסוק לרכב נעשה אמנם בתנאי מעבדה ולא בכביש או בשטח, אולם התוצאות נחשבות למשקפות נאמנה את רמת הבטיחות ברכב.התוצאות של מבחני ריסוק רכב מדורגות באמצעות כוכבי בטיחות
מאת: צוות כלמוביל
מבחני ריסוק רכב משמשים את יצרני הרכב בעולםלבדיקות בטיחות של מכוניות וכלי רכב אחרים. הבדיקות הן לבטיחות הנוסעים והנהג ולבטיחות הולכי רגל.התוצאות של מבחני ריסוק רכב מדורגות באמצעות כוכבי בטיחות.
דירוג הבטיחות Euro NCAP
בעולם קיימים מספר ארגונים בלתי תלויים המבצעים מבחני בטיחות לרכב. הגורם הרלוונטי למרבית כלי רכב המשווקים בישראל הוא דירוג הארגון האירופי Euro NCAP, כיוון שהתקינה לכלי רכב בישראל היא אירופית לרוב.
ארגון זה מגובה ע"י שבע מדינות באיחוד האירופי וכן על ידי ארגוני צרכנים בתחום הרכב, ונחשב אמין ובלתי תלוי.
מבחני ריסוק רכב המבוצעים על ידי הארגון מקובלים הן על יצרני הרכב והן על הצרכנים. מספר כוכבי הבטיחות שהתקבל משמש את היצרנים לצורך שיווק הרכב, או לחלופין להפקת לקחים לשיפור רמת הבטיחות.
באתר Euro NCAP תוכלו למצוא תוצאות מבחני ריסוק רכב לכל היצרנים והדגמים המשווקים באירופה (ובישראל).
מדד כוכבי הבטיחות
מדד כוכבי הבטיחות נע בין אפס לחמישה, כאשר חמישה כוכבים הם כמובן הציון המירבי. המדד מורכב מפרמטרים רבים כגון הגנת הרכב על הנהג והנוסעים במקרה של תאונה חזיתית או צדית, בטיחות הילדים במושב האחורי, והשפעה על הולך רגל שנפגע מהרכב.
מבחני ריסוק רכב בוחניםומדרגים את מערכות הבטיחות והאביזרים ברכב, כגון כריות אוויר, חגורות בטיחות ומושבי בטיחות, מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS) ומערכת בקרת יציבות ואחיזה ESP.
הציון המתקבל הוא יחסי לכלי רכב אחרים באותה קטגוריה של הרכב הנבחן, עם משקל וגובה דומים – למשל מכוניות נוסעים, טנדרים, מיני-ואן ועוד.
המדריך אינו מהווה ייעוץ רשמי והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש באתר